Skip to main content

Berakhirnya kisah Johor Bahru 2015

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah, kami semua selamat kembali ke tempat asal masing-masing. Tiga bulan lepas aku ada cerita kat entri [klik sini] sama ada keputusan yang management buat akan berubah atau tak. Jawapannya memang tak. Aku dan Fiqa balik ke branch masing-masing pada 1 ogos. Wan balik ke branch dia 6 ogos tak silap. Aku pun dah lupa. Cerita tiga bulan lepas, sekarang baru nak update. Yang kekal kat JB Nadhir sorang. Tapi management hantar orang lain untuk gantikan aku dengan Fiqah. Sadis gak mase dapat tau result tu tapi nak buat macam mana kan... Redha je la.

Malam terakhir, sempat lagi kami melepak kat rumah kak sara. Raya tak habis lagi time tu, kira kami semua datang berayalah. Family kak sara jamu kami chicken chop dengan mee hailam. Memang thorbaek, lagi pulak makan free. Hahahahaha.. Dasar orang suka makan free memang macam ni. 

Kalau boleh aku tak nak masa berlalu dengan cepat sebab tak sanggup berpisah dengan dorang. Kami semua dah macam satu keluarga. Masing-masing dengan perangai pelik yang suka menyakat orang. Buat kerja tanpa pengawasan bos dan mengikut pengalaman masing-masing. Menarik. Dengan aku yang suka melawan cakap officer =P Maaf la sape yang jadi officer aku tu. Sape suh muda dari aku, aku ni memang spesis degil kepala batu. Hehehehehe

Alhamdulillah, segala pengalaman yang aku dapat kat sana aku share dengan kawan-kawan kat branch aku. Sebab aku rasa, banyak benda yang branch lain buat tapi branch aku tak buat. Hahahaha. Masa mula-mula memang pening kepala  nak ikut. Naik hangin di buatnya. Aku ni dah terbiasa dengan kerja senang yang di terapkan oleh officer aku. Jadi sampai kat sana pun aku nak buat keje yang senang dan cepat. Hahahhaa. Nasib baik la budak-budak tu sabar je dengan kerenah aku. Kalau orang lain mau dia mintak management hantar aku balik dulu.hehehehe

Alhamdulillah, walaupun kami dah balik cawangan masing-masing, kami still keep in touch. Tanya khabar. Tapi hari pertama dekat branch sendiri, memang rasa rindu gila kat dorang. Macam tak biasa dengan suasana yang sebelum ni dah terbiasa. Selama dua bulan kami sarapan kat hotel sama-sama, pergi kerja jalan kaki sama-sama, balik kerja sama-sama, makan malam sama-sama, outng sama-sama, pendek kata, kami berempat memang sentiasa berasama-sama. First week tu memang susah jugak la aku  nak lupakan kenangan kat JB. Entah apa la specialnya dorang nih.

Yang aku tau aku anggap dorang semua macam family sendiri. Sayang dorang macam adik beradik sendiri. Sampai sekarang aku still ingat kenangan kami kat sana. Peristiwa-peristiwa yang buat kite orang gelak mengilai-ngilai =D

Aku kat sini cuma mendoakan yang terbaik untuk semua. Semoga kami dapat berkerjasama sekali lagi, jadi kawan dan keluarga sekali lagi. Walau kat mana pun dorang berada, mereka tetap di hati =)

Adiosssss...


Comments

Popular posts from this blog

Drama "Selagi Masih Ada..."

Assalamualaikum w.b.t Salam pagi Isnin yang indah. Mudah-mudahan semuanya ceria hari ni...macam aku..Di sebabkan terlampau eksited nak buat entri, pagi ni aku menaip sambil mencekik roti telur. Habis berminyak key board =) Sape tengok drama "Selagi Masih Ada" malam tadi? Kat Astro..Tak silap aku kat Astro Citra...Lepas maghrib aku iron baju depan tv, mula-mula aku tengok drama "Cinta Satay" lepas drama tu habis aku tukar channel. Tapi macam tak da pulak cite yang best..Yang ade cite "Selagi Masih Ada" ni je. Layan kan je la sementara nak tunggu aku siap habiskan seterika baju untuk seminggu. Mula-mula tengok rasa macam tak best. Lame-lame tengok aku dah tersengih sorang-sorang. Best la ceritu tu. Nampak logik. Watak utama adalah BETO KUSYAIRI & TUNKU NORHANIS . Sebenarnye sebelum ni aku tak pernah pun berminat untuk tengok lakonan Beto Kusyairi neh. Tapi semalam, tetibe aku rasa jatuh cinta suka kat lakonan dia. Watak yang dia bawak agak menarik

Sungai Petani - Part 3: Fun Fair Wehhh!!!

Assalamualaikum w.b.t Semalam dah janji nak bagi tau kemana aku pegi lepas kite orang makan kat Tanjung Dawai kan. Lepas membuncitkan perut masing-masing dengan lauk pauk yang sangat sangat enak, Che Zaire ajak kami semua pergi Fun Fair . Memang masa kami on the way nak ke tanjung dawai, ada nampak fun fair kat tepi jalan. Fun Fair kali ni aku tengok lain dari yang lain. Dah macam kat genting highland pulak aku rasa. Kalau Fun Fair kat tempat aku, sign board masuk dengan sign board rumah hantu dah lebih kurang je rupanya. Dari luar pun dah nampak meriah. Fun fair tersebut terletak berdekatan dengan t esco lama Sungai Petani, belakang stesen minyak caltex . Orang Sungai Petani yang belum pegi, hangpa pi la noh. Best weiiiiiii.... Di Pintu Masuk Fun Fair Gambar tak nampak muka sebab kat luar cuma ada lampu jalan. Tak ada hal janji nampak sign board fun fair tu. Masuk je kat dalam tu, memang aku teruja habis. Tak sangka mainan yang ada kat genting dan sunway ada da

BEN ASHAARI CARI BLOGGER BARU JE

Assalamualaikum.... Aku dah stress nak buat keje, skang  ni aku nak mengerjakan segmen ABG BEN Santai Bersama BEN ASHAARI Korang moh le join segmen ni (loghat perak) buleh dapat ramai kawan... Buleh share pendapat, buleh bergaduh or bertumbuk , buleh mengeratkan hubungan silaturrahim..raye buleh datang umah pastu makan kuih raye banyak-banyak..Tak gituuu??? =D If nak share problem dengan aku pun buleh. Insyaallah aku akan menjadi pendengar yang baik dan membantu mengikut kemampuan aku (nada serius). So, welcome to my life ...welcome to my blog =)